"Being Unique

Is All About Being Different ."


Praktikal @ WDFriday, April 11, 2014Leave a comment

Assalamualaikum and haiii . 
Sekejap je rasaaa , praktikal tinggal seminggu je lagi weiiii . Macam macam aku belajar sepanjang praktikal , dpat kenal ramai tech , operator , engineer , janitor , semua semua lahhhh. Dapat belajar cakap Jawa lagi youuu. Hahaha

Okay , kita cerita dari mula , aku dapat bahagian Engineering Process . so , keje aku menghadap pc , buat report hantar emel and many more lah . S/V aku nama Cheah Wei yang hansem lagi bergayaa okay. Ramai gak lah opr syiok kat diaaa. Dia ni suka tanya and suka paksa aku perah otak aku . Kalau tak jawabb , dia akan tanya lagi and paksa aku fikir .


Next , dekat area aku ni ade 3shift dan 7 technician . Setiap shift ade 13 opr , sorang leader and 2 org tech . Nk taauu , opr kat sini semua org Jawa k , Indonesia malii , Melayu and India ade jugak tapi takramaii laa .


WD ni plak ade 2 kat area Penang ni , tempat aku ni org panggil PN2 . WD ni kilang buat harddisc , tp kat sini just media dan sliders je . Ade gak student dari poli lain praktikal kat sini , PSP dan PKB . Polimas pun ade jugak la 2org lagii . Choot dan Wida , kenal tak ? Kalau kenal good good , kalau takkenal teruskan mmbaca . Fizah pun praktikal WD gak. Tp dia PN1 ,aku pi keje tumpang dia lah hari hari . Hoho

Btw macam pelik duduk Perak tapi praktikal Penang . Nak buat cmne , kilang kat Perak semua tamau terima cheq . Terpaksa merantau and duduk negeri orang . Sedih hoiii. Every 2weeks mesti balik Taipinggg . Hoho . So , kpd adik adik yg tadapat tempat praktikal tu and yg cerewet tahap maksima tuuu. Cer pikir , nak extend sem ke , nak praktikal. Renung renungkan dan selamat beramal . 


Cukup merapu , Report Final taksiap lagiiii !!!
Bye




Copyright ©.Layout by Evangelista.. All rights reserved 2011-infinity.