"Being Unique

Is All About Being Different ."


i loved the way you lied .Sunday, November 10, 2013Leave a comment

Assalamualaikum and good morning everyone  .
okay  .harini nak cerita pasal lies , or penipuan . based on my experience lah kann , dalam every relationship , mesti ada yang menipu kan ? sebab kita nak jaga hati partner kita , nak jaga relatioship kita . Tapi , semua tipu tipu tu perlu sangat sangat ke ? 


First example is aku keluar makan dengan Mok's aku malam tu , and X datang sebab nak hantar motor dekat aku . And tengah kitaorg gelak gelak , tetiba awek dia call and awek dia terdengar suara aku . Apa lagi , melenting lah kann , sebab ingat X keluar dengan perempuan lain . Then , Mok's aku kena tolong cakap dengan awek X tu yg deorang berdua je kat kedai makan tuuu , yang gelak tadi , customer lain . Okay . Okay .
 See ? lies . Kenapa dia menipu ? Sebab dia takut awek dia marah . Tapi , perluke menipu ? Maybe . Or better Not . Aku perempuan , so , aku akan expect yang semua lelaki selalu menipu . 

Second , Zaman sekarang dah terlalu maju . Wecet , BBM , Whatsapp and some more latest application yang aku sendiri not sure ape ntah nama dia pun boleh jadi satu penipuan . Tadi aku baru dapat text , yang tertulis 'Kalau ada apa apa , jangan hantar chat kat Fb , hantar dekat Wecet ni.' Ouh really ? Penipuan lagi . Kenapa nak cover cover bila text dengan perempuan lain ? Inform her laaaa . 

Third , buat pasword dekat semua application , or Hide macam macam lah dalam phone tu . *Aku pun ade buat jugak ye* . Itu akan timbulkan satu lagi salah faham , knpom knpom lah kita akan fikir , "Sorok macam macam , mesti ade orang lain nih !" Pastu mula gaduh gaduh pastu nangis . Merajuk dua tiga hari . HAHA .
Kalau kita mintak pasword dia bagi takpela , ni pasword pun sorok sorok , memang nak kena makan kaki lah . private private jugak , kesah apa aku kau nak private , bila aku nak pasword kau kena bagi !  HAHA

Fourth, ni berkenaan laman sosial . Okay . macam biasa , bila dah in relationship bagai tu , password facebook , twitter semua nak . Tapi bila kita try nak mintak password dia , seribu satu alasan kita dapat dari dia . Password tetap takdapat pun . Macam ni kita patut sekeh laju laju . Biar dia sedar, dan menuju ke jalan kebenaran , muehehe .

Fifth , okay ni pasal Queen or King Control . Sejujurnya , aku memang Queen Control . Tapi nak control pun , biar bertempat sikit lah . Biar kena dengan waktu and sebab musabab yang munasabah . Tolong lah jangan control partner korang yang bukan bukan sangat . Kesian aku tengok , kekadang sakit hati pun ada . Mok's aku dah redha kena control hari hari and , nasib baik dia pun jenis terima seadanya . HAHA .  Tapi selalunya orang control ni sebab nak jaga kebaikan orang yang dia sayang kan  Macam parents kita control kita , terutama perempuan . Tapi ingat , nak control pun ade had nye , jangan over macam aku :)


Okay that's all kot . Maybe korang akan cakap . "Kalau aku jujur , nanti awek aku mengamuk macam singa dah kat aku." At least kau jujur , daripada kau bohong dia ? Haaa . cer tanya mana satu dia lagi suka . Mungkin firstly dia akan marah and more , tapi trust me , bila kau jujur . Hati dia akan lagi cepat lembut berbanding bila kau menipu . 
Lagi satu "Kalau I takcontrol dia , habis semua perempuan dia ayat , I ni nak campak mana ?" Okay yang ni kita kena percaya kan dia lah . Tapi kalau selalunya dia jujur dengan kita memang kita tadelah nak control teruk teruk sangat kan ? Sikit tu biasalah , hehe 


p/s : Kepada sesiapa empunya cerita yang terdapat post saya kali ini , saya minta maaaf sangat sangat. Pinjam jup cerita awak yee , jangan marah . Sebagai bacaan bersama je , Terima Kasih :)




Copyright ©.Layout by Evangelista.. All rights reserved 2011-infinity.